بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد



ساعاتی پیش محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد با یورش ماموران امنیتی حکومت بازداشت شدند. همچنین خانه‌ی این دو کارگردان سینما توسط ماموران تفتیش شده است و نزدیکان محمد رسول‌اف اعلام کرده‌اند که تفتیش خانه‌ی او چند ساعت ادامه داشته است. این در حالی‌ست که خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبر کوتاهی که در این رابطه منتشر کرده، به دلیل «مبادرت به تهیه‌ی بیانیه تحت عنوان جمعی از سینماگران و با عنوان تفنگت را زمین بگذار»، این دو کارگردان را «مرتبطین با ضد انقلاب» نامیده و به آن‌ها اتهام‌های «اقدام به التهاب آفرینی» و «برهم زدن امنیت روانی جامعه» را وارد کرده است.

گفتی‌ است پس از فاجعه‌ی متروپل آبادان و در اعتراض به سرکوب مردم معترض توسط حکومت، جمعی از سینماگران بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» منتشر کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به «سابقه‌ی محکومیت قضایی» محمد رسول‌اف به دلیل «اقدامات مخل امنیت» افزوده که این کارگردان «با سوء استفاده از رافت اسلامی آزادانه مشغول فعالیت و فیلمسازی بوده است.»

آخرین اثر پخش شده از محمد رسول‌اف، مستند «جنایت عمدی» است که پس از قتل بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسنگان ایران ساخته شد.

در ماه‌های اخیر فشارها بر نویسندگان، هنرمندان و فعلان صنفی و مدنی افزوده شده است، آزارها و پرونده‌سازی‌ها ادامه دارد و هر روز اخباری از سرکوب فزاینده‌ی حاکمیت منتشر می‌شود.